Välkommen till Stasi och KGB land – 3!

Motståndet har bara börjat och vår intälägänta politiker förstår som vanligt ingenting.

Här är ett brev från moderaten Fabian Norlin som med omedelbar verkan lämnar ALLA partiuppdrag och partiet som en konsekvens av FRA lagen.

Och han nöjer sig inte bara med detta utan bidrar aktivt i kampen mot lagen genom att starta http://frapedia.se/. En utmärkt platts att lära sig hur man skyddar sig mot denna totala avlysning av alla medborgare i detta land.

Besök som sagt http://frapedia.se/ och lär er hur man skyddar sig mot en stat där parlamentet på ”frivillig” väg avskaffar integritetsskyddet och rättsstaten för vanliga medborgare I BROTT MOT grundlagen, Europakonventionen om mänskliga fri- och rättigheter och FN: s deklaration om mänskliga rättigheter.

Besök även http://stoppafralagen.nu/

Se även mina inlägg: Välkommen till Stasi och KGB land – 2!Välkommen till Stasi och KGB land!, Om riksdagen röstar ja till FRA lagen den 17 juni så hamnar vi på samma nivå som Öst Tyskland under STASI eller Sovjet under KGB! och Om riksdagen röstar ja till FRA lagen den 17 juni så hamnar vi på samma nivå som Öst Tyskland under STASI eller Sovjet under KGB – 2!

Brevet finns här:

http://fabbe.se/jag_lamnar_partiet.html

Date: Tue, 24 Jun 2008 00:00:45 +0200 (CEST)

From: Fabian Norlin

To: [Diverse lokala moderata politiker i Botkyrka]

Cc: Nils-Oskar Nilsson <nils.oskar.nilsson@riksdagen.se>, Försvarets Radioanstallt <fra@fra.se>

Subject: Jag lämnar partiet

Stockholm, tisdag 24 juni klockan 00:00 (midnatt).

Ärade vänner, partikamrater, övriga och FRA,

jag har varit styrelseledamot inom Moderaterna i Norra Botkyrka sedan 2005, och var kassör där åren 2006 och 2007. Föreningen består av många trevliga personer och jag har alltid trivts på mötena. Visst har det blivit tråkigt ibland, men även kul, intressant och lärorikt.

Jag hade gärna stannat kvar och fortsatt engagera mig inom Moderaterna, men det skulle vara mot mina personliga övertygelser att stötta ett parti som vill att staten skall spionera på sina medborgare. FRA-lagen är en historisk maktförskjutning från invånarna till staten som jag bara inte kan acceptera.

Jag är uppriktigt sagt tvärförbannad på de riksdagsledamöter som röstade igenom lagen. JAG kommer att bli avlyssnad, mina email kommer maskinellt att öppnas, läsas igenom och sedan riskera att bli lästa av främmande personer.

Jag tar detta som en personlig förolämpning. Dessutom är det ett solklart brott mot både svensk grundlag, Europakonventionen och FN:s deklaration av de mänskliga rättigheterna.

Två andra saker gör det hela värre:

Lagförslaget gav en proteststorm bland de tekniskt kunniga och mest drabbade personerna; ett ramaskri som ALDRIG FÖRR skådats på Internet. Förmodligen var detta första gången i mänsklighetens historia som Bloggosfärens protester verkligen orsakade en ändring i ett politiskt beslut – om än en obetydlig ändring! Detta ramaskri av protester bland Internetanvändare från alla politiska partier ignorerades fullständigt av alliansen.

 Vi var över 1 000 personer som protesterade utanför Riksdagen den 18 juni. Ung Vänster, SSU, CUF, KDU, MUF, Piratpartiet och Ung Pirat fanns representerade, liksom Journalistförbundet, internetleverantörer, etc. Jag har vänner som reste från andra delar av Sverige enbart för att demonstrera. Det fanns personer som tog bilen från Umeå vid midnatt för att hinna till Stockholm vid 8-tiden för att försöka förhindra det. Jag känner flera människor som GRÄT över att lagen såg ut att gå igenom. Grät ordentligt. Både män och kvinnor.

 För att citera en god vän, som uttryckte sig väldigt träffsäkert:

 ”Om regeringen inte lyssnar när bloggar, media och 90-95% av folket, från yttersta vänsterkanten till brunhögern faktiskt är helt eniga i sitt motstånd är det riktigt allvarligt.”

”Problemet är att regeringen inte bara ignorerar och spottar på sina väljare, utan ställer sig och pissar rakt på vad som måste vara en av de bredast förankrade opinionsyttringarna i landets historia.

Sedan torkar de sig i röven med sina egna riksdagsmän medan statsministern ser på fotboll på väljarnas bekostnad.”

 Den sista meningen berör den tredje allvarliga saken: den psykiska mobbing, snudd på psykisk tortyr, som drabbat de få kvarvarande liberala politikerna som fanns bland de borgerliga riksdagsmännen. Personer som gått till personval på att vara just riktigt liberala och framröstats just på grund av det hotas med utfrysning och uteslutning för att de inte vill följa en partilinje som inte ens existerade vid förra valet. Jag föreställer mig att om jag någonsin skulle göra karriär inom moderaterna och hamna i en sådan situation skulle jag också bli utfryst. Jag tänker inte riskera detta.

 Jag ser därför inget annat val än att utträda ur styrelsen, avsäga mig mina förtroendeuppdrag och istället lägga all energi på att bekämpa FRA-lagen, dess följder, samt att hjälpa folk förhindra att bli avlyssnade.

 Jag har redan börjat med detta. Igår söndagskväll öppnade jag sajten

  http://frapedia.se

 som på mindre än ett dygn fått över 4 000 unika besökare. Det är en sajt för alla som inte vill bli avlyssnade av FRA. Ingen sajt för Moderaterna alltså.

 Jag begär härmed också mitt utträde ur partiet. Jag vill inte finnas med på någon medlemslista längre. Den dag då moderaterna går med på att avskaffa FRA-lagen och respekterar folks integritet igen kan jag mycket väl tänka mig att gå med igen. Om inte något annat borgerligt parti hinner före, vill säga.

 Jag vill samtidigt passa på att tacka samtliga personer inom styrelsen som jag arbetat med genom åren, samt till övriga personer inom partiet jag umgåtts med.

Högaktningsfullt

Fabian Norlin

Läs även andra bloggares åsikter om <a href=”http://bloggar.se/om/fri-+och+r%E4ttigheter” rel=”tag”>fri- och rättigheter</a>, <a href=”http://bloggar.se/om/yttrandefrihet” rel=”tag”>yttrandefrihet</a>,<a href=”http://bloggar.se/om/fra” rel=”tag”>fra</a>

Etiketter:

6 svar to “Välkommen till Stasi och KGB land – 3!”

  1. Välkommen till Stasi och KGB land - 4! « UD/RK Samhälls Debatt Says:

    […] till Stasi och KGB land – 4! Som ett komplement till mitt tidigare inlägg Välkommen till Stasi och KGB land – 3! kommer här en underbar satir över hur ilskna vår kära riksdagsledamöter och politiker är […]

  2. Du är kartlagd « Aktivdemokrati’s blogg Says:

    […] Karameller #9, Svensson #4, Beta Alfa, Mat och politik, Klocklös i Tiden – Freudianska fel #3, UD/RK Samhälls Debatt igen, Jonas Morian | PromeMorian, Opassande #5, Josephzohn, Christian Engström (pp), Alltiallon […]

  3. Välkommen till Stasi och KGB land - 7! « UD/RK Samhälls Debatt Says:

    […] – 6!,  Välkommen till Stasi och KGB land – 5!,  Välkommen till Stasi och KGB land – 4!,  Välkommen till Stasi och KGB land – 3!,  Välkommen till Stasi och KGB land – 2!,  Välkommen till Stasi och KGB land!, Om riksdagen […]

  4. Välkommen till Stasi och KGB land - 15! « UD/RK Samhälls Debatt Says:

    […] även mitt inlägg Välkommen till Stasi och KGB land – 3!. Som handlar om moderaten Fabian Norlin som med omedelbar verkan lämnar ALLA partiuppdrag och […]

  5. Välkommen till Stasi och KGB land - 20! « UD/RK Samhälls Debatt Says:

    […] Välkommen till Stasi och KGB land – 20! Här kommer flera exempel på det aktiva motstånd som finns inom de etablerade partierna (se även mina inlägg Per Hagwall M Välkommen till Stasi och KGB land – 15! och Fabian Norlin M Välkommen till Stasi och KGB land – 3!). […]

  6. Välkommen till Stasi och KGB land - 51! « UD/RK Samhälls Debatt Says:

    […] bl.a. mina inlägg: Välkommen till Stasi och KGB land!,  Välkommen till Stasi och KGB land – 3!,  Välkommen till Stasi och KGB land – 4!,  Välkommen till Stasi och KGB land – 6!,  […]

Kommentera

