The Gore Effect

2009-02-10_121230

                 And of course it snowed in Dubai

2009-02-10_121346

http://www.goredearth.com/archives.html

Läs även andra bloggares åsikter om <a href=”http://bloggar.se/om/milj%F6” rel=”tag”>miljö</a>

varning-2

Etiketter: ,

2 svar to “The Gore Effect”

  1. BERTIL COLDING Says:

    Herr eller fru eller alla ni SOPHIAALBERTINA

    Jag brukar titta på klimatbloggar varje morgon via Moderna myters länkar: först på maggie climate scam och sedan på UD/DEBATT.För mig är informationen som sophiaalbertina ger fantastiskt stor och innehållsrik, men inga bloggare tycks referera till den, varför?

    Best regards

    Bertil

    • sophiaalbertina Says:

      Bertil,

      Kul att du finner min blogg intressant och att du är en ”stammis”. Vi är ju några som länkar till varandra och Moderna Myter är ju nestorn i gänget. Och vi har ju lite olika ”stil”. Och då och då blir det referenser.. Men du har rätt, det skulle kunna vara mycket mer

      Jag har inte så mycket tid att delta och kommentera på andra bloggar vilket kan vara en förklaring. Den tid jag har lägger jag ned på att presentera fakta och intressant material i mina inlägg som sällan eller aldrig kommer fram i svenska massmedia.

      Som jag sagt tidigare, jag skulle kunna skriva 25-35 inlägg om dagen bara om Global Warming Hysterin, så mycket material finns det och mer. Men då skulle det bli en heltidssysselsättning och detta är bara en fritidssysselsättning som jag knappt har tid för.

      Men jag tycker det är viktigt att bidra i kampen mot den ovetenskapliga och halleluja rörelse som Global Warming Hysterin har blivit. Och alla politiska stolligheter i dess spår, när massmedia så total (även om det så sakta börjar svänga) har svikit allt vad journalistiskt arbete heter. Samt kampen för våra fri- och rättigheter när våra intälägänta politiker i rasande fart glatt verkar sälja ut det mesta utan att vara särskilt bekymrade.

      Sen finns det några få som använder andras material utan att hänvisa eller länka till det. Vilket är lite korkat. Det finns ju ingen prestige i detta utan bara en vilja att sprida information, fakta och kommentarer. Där alla vinner på att vara öppna och ärliga.

      Än en gång, tack för dina uppskattande ord.

Kommentera

